Syndroom van Korsakov

Betere zorg voor mensen met het syndroom van Korsakov, dát is de motivatie voor Amsta om haar bijdrage te leveren in de landelijke kennisinfrastructuur voor deze bijzondere doelgroep. Dagelijks deze zorg bieden, lukt alleen met een zeer deskundig en gemotiveerd team van zorg en behandelaren. Met een passend aanbod voor dagbesteding wordt invulling gegeven aan de structuur van de dag. Onderdeel hiervan zijn de werkplaats, arbeidsmatige dagbesteding op de NDSM-werf en de koffiehoek op een Amsta-locatie. Uniek aan Amsta is het werken aan meer zelfstandigheid met o.a. onze eigen foutloos leren applicatie. Bewoners bieden we een wooncarrière. We werken volgens een landelijk uniek alcoholbeleid. Tot slot zijn we een afspiegeling van de stad en leveren we cultuursensitieve zorg.

Hiermee word ik zelfstandig. Dat is goed voor mijn toekomst. Ik maak smoothies. Ik maak zoveel dat ik ook kan geven aan de anderen. Ik vind dat leuk en prettig.

Bewoners van de Beusemaecker

Promotieonderzoek
Roeline Biemond, GZ-psycholoog
Onderwerp: Foutloos leren en technologie
We richten ons met grootschalig promotieonderzoek op foutloos leren als belangrijke methodiek om cliënten weer zelfstandiger te maken. Hierbij maken we gebruik van de Foutloos Leren Applicatie die we zelf hebben ontwikkeld. Binnen het promotietraject kijken we naar verschillende manieren van leren rondom de applicatie.

Wetenschappelijke samenwerkingspartner
Universiteit van Utrecht